Okategoriserade

Man älskar ju att träna på semestern..

De har faktiskt världens finaste gym här på området, så det finns inga ursäkter att inte träna. Där finns allt man behöver – löpband, diverse cardiomaskiner, fria vikter, maskiner, bollar, hopprep, TRX osv osv. De har till och med en yogasal. Jag har varit duktig och tränat varje dag. Gjort två intervallpass på löpbandet. Och det är en himla tur att det finns löpband för det är INTE aktuellt att springa ute i den här värmen.
Första dagen gjorde jag ett set Almenäs-intervaller. Himla kul förresten att det har blivit ett begrepp! Älskar att så många har fattat hur bra de där enminuters-intervallerna faktiskt är. Vilken nytta de gör, framförallt för flåset. För er som inte vet vad Almenäs-intervaller är för något: först springer man 10 minuter som uppvärmning, sen 10 enminutersintervaller (dvs 1 min snabbt och en minut långsamt, upprepa 10 ggr, totalt 20 minuter), sen nedjogg i 10 minuter. Passet tar alltså 40 minuter. Jobbigt när det pågår, men det är snabbt över 🙂 Hur snabbt man springer intervallerna beror på ens personliga dagsform. Men det ska vara så pass fort att man blir riktigt trött under den där minuten.
Andra dagen sprang jag mina älskade Marit Björgen-intervaller. De gör jag främst för att få ett högre grundtempo. Jag ska berätta för er om Marit Björgen-intervallerna här någon dag, men inte just nu för nu ska jag till gymmet och springa innan det blir för varmt. Tjing!

Det går en del vatten i den här värmen… Topp från Under Armour, kjol från Reebok, skor från Saucony.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.