Löpning

Mot maraton

image image image

Vägen mot maraton fortsätter. Lite drygt en månad kvar nu. Jag har inte tränat så mycket som jag hade velat eller hoppats på, men nu känner jag mig ändå underligt lugn efter mitt 3-mils-pass. Igår sprang jag nämligen 1,5 mil lätt som en plätt. Och då menar jag verkligen lätt som en plätt. Verkligen inte snabbt (1:30), men när man släpper all tidspress på sig själv så försvinner liksom all ångest i långpassen.

Idag körde jag #almenäspokalen, i originalversion. Det känns ju i benen att jag har kört på rejält ett tag, men det är så himla inspirerande när man känner att träningen ger resultat så nu gasar jag bara på. Skiter i ont och i träningsvärk. Har drygt 3 veckor kvar nu med det här tuffa schemat, dvs 4 ggr löpning/vecka och 3 ggr högintensiv kondition/vecka. Utöver det dessutom yoga 2-3 ggr/vecka. Sen när det är två veckor kvar till loppet drar jag ner rejält. Bara lugna löppass då. En plan som har funkat tidigare och jag hoppas den gör det igen 😬

8 svar till “Mot maraton

  1. Icka skriver:

    När drar du igång med jobb ? TV4?

    1. jessicaalmenas skriver:

      Jag gör Nyhetsmorgon nästa söndag. Jippi!

  2. Jens skriver:

    Häftigt! Bra jobbat. Vilket maraton skulle du springa nu!

    1. jessicaalmenas skriver:

      Kassel Marathon den 18/9 🙂

  3. Sofia skriver:

    Vart kommer de hypersnygga löpartightsen ifrån?

    1. jessicaalmenas skriver:

      Från ett märke som heter Stronger. Kolla upp dem på insta 👌🏻

      1. Sofia skriver:

        Tack det ska jag göra! Lycka till med maratonloppet!

  4. Jacqueline skriver:

    Nu behöver jag veta, vad exakt ÄR Almenäspokalen? Är det samma 4 övningar varje gång? Vart hittar jag annars fler övningar? Jag googlar och googlar men hittar inte riktigt infon jag söker 😀 Tycker du verkar vara grym och har tänkt köra dina pass för att träna inför min första halvmara i april!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.