Löpning

Min träningsvecka

Min träningsvecka blev inte riktigt som planerat eftersom jag fick lite bakslag på min utmattning. Det har inneburit att jag har varit väldigt trött och jag har inte vågat pusha mig själv för hårt av rädsla att bli sjuk till Kassel Marathon om en vecka. Till exempel fick jag inte till mitt sista viktiga långpass och det grämer mig lite.. Men så här har det sett ut:

Måndag – Bakis&trött. Ingen träning.

Tisdag – Björgenintervaller på gymmet (300 m långsamt, 700 snabbare än normala grundtempot). Höll på i totalt en mil. Knäckt av trötthet efteråt, fick ställa in basketträning på kvällen.

Onsdag – Lite yoga. Freebaseade.

Torsdag – Morgonyoga med Yogobe och Guillermo Benitez. Höll på i 30 minuter ca, men blev riktigt svettig och trött. Extremt sliten och trött på kvällen. Sur och grinig.

Fredag – 7 km löpning. Benen kändes rätt bra faktiskt. Bra flyt.

Lördag – Almenäsintervaller (10 min uppvärmning, 10 x 1 minut snabbt och 10 x 1 min långsamt). Sen lite nedjogg på det. Totalt blev det 6 km. Körde också en liten styrkecirkel för både armar och ben. Lite piggare idag.

Söndag – Träningsvärk deluxe! Kanske borde ha hoppat styrkecirkeln igår.. Men det är lätt att vara efterklok. Hoppas jag hinner bli att med segheten till söndag bara. Avslutade träningsveckan med 50 minuter yoga. Även denna gång med videos från Yogobe. Först 30 yoga för skidåkare med Monika Björn. Superbra, trots att jag inte är skidåkare.. Sträcker ut bröstrygg, lår och höfter. Sen 20 min med Sarah Platt-Finger för nacke och axlar. image

Tights från Kari Traa, topp från Under Armour, gummiband och matta från Casall. Nu är det läggdags för den här trötta tjejen. Pirrig inför en MYCKET spännande morgondag.. Håll i er 🙈


5 svar till “Min träningsvecka

  1. Anonym skriver:

    Bakis???

  2. Anonym skriver:

    Tat lugnt

  3. Gabriella skriver:

    Hej! Grattis till nya jobbet, spännande! Jag lyssnar alltid på din och Lofsans pod. Blev överlycklig när ni pratade om Mode-PT, och att ni då tog upp problemet med ”kort avstånd mellan revbenen och höftbenet” och att det fanns tricks för hur man kunde klä sig om man var byggd så, men lämnade ämnet utan att berätta hur man skulle göra! Snälla, snälla hjälp mig! Är inte lång som du utan bara 158 cm…

  4. yvonne skriver:

    Hej hur är dina intervaller i Almenäs+10 ggr 1 minut snabbt och sen 10 ggr 1 minut långsamma, men hur är det med vilan , kör du 1 minut snabbt och sen då??

  5. yvonne skriver:

    Måste bara säga att jag lyssnade på podden om dina intervaller…du skriver att du hinner ca 6 km på allt detta.Men ditt tempo är snabbt som 13-upp till 16 .Jag sprang dessa och tror inte du ligger så högt, för då hade du hunnit mycket längre kan jag säga.Att springa 16 på bandet är knappt 3 minuters tempo, och jag låg långt ifrån det och hann nästan 8 km.Så ….vill bara säga att man kan missuppfatta din snabbhet, och försöka sig på det.Men sååå snabb är du nog inte.Om du inte är elit förstås.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.